10/16/2008

痛苦边缘

我在痛苦的边缘,挣扎,矛盾⋯⋯
失去了自我的自己,想要做好却牵制地又太多,
我真的很想,静下心来做好自己,安排好自己,做自己想做的事情,
但是,到头来还是被别人安排着,
我不知道我这样继续,我是否会变成一个傀儡,
我不知道这样下去,我的梦是否会停止⋯⋯
越来越乏力,乏力到无法支撑自己,

很讨厌自己的状态,也许有的时候真的需要抛开一切,
只是真实的做自己,做好的自己,快乐的自己⋯⋯
但是有的时候不是你下定决心,就可以继续的,也许你的面前有座山,
也许山就是你最亲的人,你根本无法超越
⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯⋯

2 条评论:

匿名 说...

So that was a bit of a setback. But remember, the brick walls are there for a reason. The brick walls are not there to keep us out. The brick walls are there to give us a chance to show how badly we want something. Because the brick walls are there to stop the people who don’t want it badly enough. They’re there to stop the other people.
---Randy Pausch

匿名 说...

觉得没有必要将自己和环境对立啊,特别是当这里面包括你最亲最爱的人。但是一直以为如果真正能清楚自己一定要什么,真正了解自己的话,一切都不会是障碍了。

祝福!